+---------------------------+ | Zombici ][: The DOOMsday! | +---------------------------+ pracovni dokumentace k 16.3.1996 Typ hry: -------- >>Samotar<< (single) -klasika >>Parta<< (???) -jeden clovek ovlada nekolik zombu (viz spoluprace) (jako jmeno se do tabulky prebira jmeno prvniho zomba) >>Tlupa<< (cooperative)*-hraci se nemuzou navzajem pozirat -pokud nekdo zlikviduje spoluhrace bombou, prijde o sve body (za level) >>Bitka<< (death-match)*-pri zabiti protihrace ziskava hrac jeho body a) dokud nedojdou zombi b) dokud nezbude jen jeden hrac * -pokud level dokonci aspon jeden zivy hrac, do dalsiho kola postupuji vsichni -hraci, kteri se nedozili konce levelu dostanou nulu Pohyb: ------ O jedno pole do ctyr smeru. Pohyb se meni podle povrchu. Pisek brzdi. Voda u brehu brzdi a ve vetsi hloubce topi. Led brani zmene smeru. Do kopce hrac zpomali a z kopce zase zrychli. lconst[0]:=1; trava, popel lconst[1]:=2; pisek lconst[2]:=1; led lconst[3]:=1; kopec lconst[4]:=64; prekazka lconst[5]:=16; dira lconst[6]:=16; hluboka voda lconst[7]:=3; melcina Zpusoby likvidace (a body): --------------------------- pad (utopeni) 1 spaleni o blok 2 otrava 3 vybuch 4 sezrani 5 Bomby: ------ mala likviduje pajdulaky v epicentru stredni (dynamit) likviduje pajdulaky v epicentru a vyrobi tam krater velka (puma) likviduje pajdulaky 3x3 a vyrobi krater * -vybuch "odhodi" pajdulaky stojici na polich sousednich se "smrtelnymi" -pokud je v okoli (smrtelne + sousedni) jina bomba, vybuchne (DOOM!) Charakteristiky Zombiku: ------------------------ id jmeno chuze zrak poznamka # objekt ------------------------------------------------------------------------------- normalni: ---------- zomb2 klasicky zomb dumb seen - 1 oldzomb zombhlod hlodavec stupid seen - 2 justzomb zombjazk Pimpa stupid future - 3 guesszomb zombslep ospaly rongi 5 seen - 4 zomb zbabeli: ---------- zombdwrf 7.trpaslik ?coward5 seen 5 cowardzomb jasnovidci: ---------- zombbryl cerne bryle rongi 5 real! - 6 realzomb zombsvet s reflektory rongi 10 real! - 7 realzomb predvidavi: ---------- zombbono super bryle ?rongi 10 future - 8 futurezomb zombpunk pankac ?coward10 future - 9 punkzomb bludistovi: ---------- zombsprl se spiralou rongi 15 seen - 10 zomb zombblud bludistovy rongi 256 real! - 11 realzomb lezci: (lezou pres prekazky) ---------- zombpruh pruhovany dumb seen ale chvilku to trva 12 climbzomb vodni: (plavou pod vodou) ---------- zombpira pirat (1 oko) rongi 5 seen 13 waterzomb zombfish supinac !rongi 10 real! na pisku chcipa 14 deepzomb pisecni: (nebrzdi na pisku) ---------- zombdark cernoch rongi 5 seen 15 sandyzomb zombarab arab rongi 10 seen 16 sandyzomb zombsult sultan !rongi 15 real! 17 desertzomb ledni: (neklouzou) ---------- zombesky deda Mraz rongi 10 seen 18 icezomb zomblyz lyzar rongi 5 seen jezdi dal z kopce 19 snowzomb demon: ---------- zombdemn demon rongi real! turbo 20 demonzomb (poradi je zatim orientacni) ("!" - jeste neni napsany) ("?" - jeste nemusi byt definitivni) Vysvetlivky: id jmeno ve VADu jmeno spis popis vzhledu chuze dumb jako v 1 stupid uhne jednotlivym kamenum, ale nema rnd gunny optimalizuje si dumb direction (dopredu si hleda prekazky) rongi nejkratsi cesta, bez rnd (mozna £plne padne) + pocet poli best nejkratsi cesta, s rnd + pocet poli (jeste se lisi "odporem" vuci ruznym podkladum - melo by to byt napsane uvnitr kazdeho zomba, ktery to vyuziva) coward za urcitych okolnosti zacne ustupovat zrak seen to co vidi, nebo to co naposledy videl real prokoukne i neviditelnost future podle toho, co vidi, odhaduje, kam ma jit poznamka dalsi vlastnosti # pravdepodobne poradi v definitivnim VADu objekt pod kterym objektem bude zarazen pri imlementaci Co by melo mit dalsi vliv: zpusob pohybu (napr. sam se teleportuje o kus dal, nebrzdi v pisku, plave, ...) reakce na prekazky a pasti (vleze tam nebo se vyhne) reakce na polozene bomby (-II-) reakce na neviditelnost plpy (zblbne, sleduje posledni vyskyt, vidi ho i tak) reakce na vybuch vsechny je mozne zabit prepadem, padem do krateru a uzemnenim blokem (kdyz se na poli, kde zomb stoji, prave objevi) Zombi v ledovych levelech nemusi byt moc inteligentni, protoze stejne vetsinu casu proklouzou a optimalni cestu si hledaji zbytecne. Veci: ----- bomba sebrani tri malych bomb dynamit dve dynamitove patrony puma jedna velka bomba stit jedno odolani vuci £toku (£tocnik zemre) (neni to blbost?) oko neviditelnost (nekteri zombi to prokouknou) 15 kol kolec. brusle turbo rychlost (2 tahy na kolo) 15 kol oblak letani (nad piskem, nad ledem a nad kratery) 15 kol muchomurka vlekla otrava -> smrt, otrava je nakazliva 15 kol kvetinka protijed nanuk zmrazi konzumenta 5 kol zmrzlina vanice - zmrazi kolemstojici (-2 policka) 5 kol Mely by se (nektere) bonusy po uplynuti urciteho casu objevit znovu? Specialni objekty: ------------------ teleport prenese nekam... =) mriz-blok jako kamen mriz-smrt jako dira mriz je mozne vypnout naslapnym spinacem (mriz je mozne slapacem i zapnout - plati pro vsechny?) nektere mrize se po nekolika tazich zase zapnou Nedodelane veci: pokladani a vybuchovani bomb ruzne vlastnosti pro ruzne zomby pocitani bodu poradna hlavicka pro hrace na tahu (jmeno, body, atributy) ovladani mysi animace! zvuky! menu okolo (hi-score, info, ...) Hlavni £kol: opravit teleportovaci bug pri preneseni na jiny teleport se musi hrac okamzite prenest dal ...co treba retezovy level?