eriador games
2015-02-01 Bubliny v Unity?
Když jsem v roce 2001 začal s přepisováním našich grafických knihoven do DirectX 8, tak jsem si myslel, že to bude první krok k novým lepším Bublinám 2, ale když jsem v roce 2013 konečně dokončil verzi 1.55 HD, tak už jsem si to nemyslel. =}

Během těch let se technologie i celá scéna výrazně posunuly (konzole, mobily, tablety), a tak jsem začal nesměle sondovat, jaké jsou možnosti dál. V první fázi jsem se pokusil celý projekt přesunout do Visual Studia 2012 a aktuální verze DirectX, ale když jsem zjistil, že by bylo nutné znovu (a mnohem radikálněji) přepsat všechny grafické knihovny (nemluvě o zvuku, případné hudbě, atd.), tak mě tvůrčí elán zhruba na další rok opustil.

Postupný přechod od nízkoúrovňového programování směrem k nástavbám (assembler -> C -> C++ -> Java -> ...) mě nasměroval ke zkoumání nějakých nástrojů, které by mi ušetřily nějakou práci a umožnily jednodušší konverzi do jiných OS, a zatím jsem skončil u enginu Unity3D. http://unity3d.com/

Výhodou skutečně je, že se člověk nemusí zabývat managementem grafiky a zvuků, alokování a dealokováním paměti, vertex buffery a dalšími technickými chuťovkami, ale bohužel to taky znamená, že se musí podřídit architektuře Unity - nebo ji detailně pochopit a nevyhovující části si napsat sám. V případě Bublin se to týká především samotné herní logiky, protože Unity očividně nepočítá s tím, že by postava mohla zespodu proskakovat plošinkami, a spoustu méně nápadných věcí řeší úplně jinak, než jsou udělané v Bublinách (animace, stíny, update herní smyčky, ...)

Přepsat chování a fyziku postav z původních Bublin do Unity tak, aby nebyl patrný rozdíl, bude boj a sám nevím, jak daleko se dostanu, ale zkusím štěstí... =)
2015-02-01 Zdrojáky Bublin 1.55
Všichni archeologové s kutilskými sklony se můžou prohrabat zdrojáky HD verze. Mají bohužel jednu nevýhodu - ke zkompilování je potřeba verze DirectX SDK, která ještě obsahuje funkce DX8, takže je třeba zapátrat v internetových archivech po SDK verzích 8 nebo 9.

Bubliny (v1.55) (zdrojový kód)

Designed by Gunny 2005-2019

TOPlist