"Bubliny" jsou poněkud dětinská akční plošinová skákačka pro jednoho nebo dva soutěživé hráče. Mohla by zaujmout především předškolní mládež, která zná hudební skupiny devadesátých let, filmy Davida Lynche a výtvarná díla Jiřího Koláře.
"Bubliny" potěší i pobaví a zároveň uživateli nenásilnou formou předvedou, jakým způsobem rozhodně nepůsobí fyzikální zákony.
Poznámka:
Bubliny (s malým "b" a bez uvozovek) jsou kulovité útvary vytvořené z kapaliny a naplněné plynem, které mají některé pozoruhodné vlastnosti. V přírodě se vyskytují zřídka (především u horkých zřídel), ale lidská civilizace je již natolik pokročilá, že člověk dokáže bubliny vyrábět i uměle pomocí speciálního zařízení, které se nazývá bublifuk.
Sakra, zase ne!
Po předchozím projektu (Zombící ][) jsme chtěli udělat něco originálního, ale zase to nevyšlo, protože "Bubliny" jsou inspirované hrou "Bubble Bobble", kterou známe z verze pro počítač Commodore 64.
Důvodem, proč jsme se pustili právě do "Bublin", bylo to, že některým z nás se po této skvělé hře stýskalo, ale to neznamená, že by vzniklá hra byla jen kopií originálu. Z "Bubble Bobble" jsme si vzali především bubliny a jejich pseudofyzikální vlastnosti, dráčky a ovoce jako bodové bonusy. Navíc jsme přidali jiné potvůrky, lepší grafiku, horší zvuky a speciální systém kombinování magických symbolů.
Jméno "Bubliny" není příliš vynalézavé, ale postihuje to hlavní, co ve hře potkáte. ;)
Po pravdě řečeno se hotová hra rozhodně neměla jmenovat "Bubliny". To byl jen první pracovní název, který se měl změnit na něco zajímavějšího. Vymysleli jsme několik titulů: Boob (nikdo z nás tehdy netušil, že toto slovo už v angličtině existuje), Boobline, BubbleMania, BubloMania, Žuvačky, PedroMania, All New World of Bubbles, Bub a Bubek a mnoho dalších. Na žádném z nových názvů jsme se ale nedokázali dohodnout, a tak se nakonec z pracovního názvu stal název oficiální.
Verzí "Bublin" existuje už poměrně hodně, ale některé vlastnosti zůstávají ve všech verzích stále stejné:
Naopak grafická podoba se stále vyvíjí...
"Bubliny" jsme původně vyráběli ve verzi pro DOS, ale tu jsme nakonec ještě před úplným dokončením odložili k ledu a publikovali z ní pouze demo s úvodními levely.
Předělání "Bublin" do Windows (také jsme pro tuhle verzi používali kódové označení "BubWiny") nám trvalo téměř dva roky a hotová hra byla konečně vydána v roce 2000 na CD firmy Future Games spolu s hrami Posel bohů a Boovie.
Publikováno na našem webu jako freeware s řadou menších oprav a úprav.
Oprava několika zapomenutých chyb.
Nová verze vylepšuje především grafickou stránku hry a měla by pracovat i v High Definition (tedy "HD") rozlišení. (Ukázkový obrázek je samozřejmě zmenšený, takže z toho nic nepoznáte. =)
Původním záměrem bylo jen opravit některé vizuální nedostatky v Ultra HD rozlišeních (3840 x 2160 a podobně), ale nakonec bylo provedeno mnoho dalších změn a dokonce přibyly i nové funkce a kouzla. (Ukázkový obrázek je opět zmenšený.)
Několik oprav převážně estetických nedostatků.
Další podrobnosti o vývoji a změnách najdete v přiloženém souboru historie.txt.
Potřebný software:
Stručně řečeno by měly "Bubliny" fungovat na jakémkoliv počítači s Windows, který byl vyroben po roce 2000 a obsahuje alespoň základní grafický akcelerátor.
"Bubliny" jsou napsány v C++ a zkompilovány ve Visual Studiu 2013.
Hru stačí rozbalit včetně podadresářů (nutný je především podadresář DATA) do libovolného adresáře a je možné ji okamžitě spustit.
Pokud se Vám při pokusu o spuštění hry objeví chybové hlášení s textem:
nebo
máte zřejmě příliš starou verzi knihoven DirectX, ale po pravdě řečeno to v současnosti není příliš pravděpodobné, protože DirectX 8 vyšlo už v roce 2000. =)
V případě jiných problémů nebo objevení nějaké chyby nás samozřejmě můžete kontaktovat.
Hra neinstaluje žádné další soubory, takže stačí smazat adresář se hrou.
Obzvlášť pečliví uživatelé mohou také smazat záznam v registrech,
ale kromě dobrého pocitu jim to nic zvláštního nepřinese. =)
V menu se můžete pohybovat pomocí kurzorových šipek nahoru a dolů, výběr se provádí pomocí kláves Enter nebo mezerník.
Start prostě spustí hru
Heslo definuje level, ve kterém začínáte hru. Kromě toho v něm je uložen i počet životů, se kterými do levelu vstupujete. Asi je dobré si hesla v každém novém levelu zapamatovat nebo raději zapisovat. =)
Hráč 1 je místo pro jméno prvního hráče
Hráč 2 je místo pro jméno druhého hráče
Rekordy jsou prostě tabulka 50 nejlepších výkonů
Nápověda se snaží stručně shrnout cíle a pravidla hry
Autoři - to jsme my a díváme se z monitoru ven!
Nastavení
Bublina chytí draka zepředu / vždy dovoluje hráčům více spolupracovat nebo naopak více soupeřit. Při volbě "zepředu" mohou hráči stát za sebou a plivat stejným směrem, aniž by kolegu chytili do bubliny.
Kapičky jsou všude! / nevznikají se vztahuje k praskání bublin
Heslo měnit vždy / se všemi životy Hra průběžně aktualizuje heslo v menu, podle toho, kam se dostanete. Volba "vždy" znamená, že při návratu do menu budete mít nastaveno heslo do posledního levelu, do kterého jste se dostali i s počtem životů, se kterými jste tam vstupovali. Naopak "se všemi životy" znamená, že se heslo nastaví na poslední level, do kterého jste vstupovali s plným počtem životů.
Na širokých monitorech přidat okraje / roztáhnout Herní plocha má poměr stran 16:10. Pokud máte širší monitor, tak si můžete vybrat, jestli se zbývající plocha na krajích vyplní "obrubníkem", nebo se celá hra mírně roztáhne do šířky.
Nápověda pro kouzla zapnuta / vypnuta Pokud můžete rozbitím některé kouzelné bubliny zkompletovat kouzlo, tak se nad ní objeví nápis informující, které kouzlo by to bylo. Barva nápisu odpovídá barvě draka, kterého se to týká. Ovšem pokud si všechna kouzla pamatujete z hlavy, tak můžete nápovědu klidně vypnout. =)
Světlost pozadí Pokud se Vám zdá, že pozadí je příliš barevné a ruší vás ve hře, můžete ho ztmavit.
Nastavení zvuku jednoduše mění hlasitost zvuku.
Jedna sada kláves je pro levého (zeleného) hráče a druhá pro pravého (modrého).
Doleva
Doprava
Skok
Plivání slouží i pro rozbíjení bubliny zevnitř
Klávesy ve hře zobrazovat / nezobrazovat Rozložení kláves se standardně objevuje na začátku hry nad hlavami draků a zůstává tam do doby než se drak pohne, pokud vám to překáží, tak ho můžete vypnout.
Konec nekompromisně vypadne z "Bublin" (totéž dělá klávesa Escape)
Nastavení hry se při jejím opuštění automaticky ukládá do registrů systému Windows, takže při dalším spuštění by mělo být nastavení hry přesně v tom stavu, v jakém jste ho minule zanechali.
Někteří lidé vyžadují od her nějaký příběh, ale my jsme ze staré školy, a tak v "Bublinách" nic takového nenajdete. Jediným cílem je přežít a dostat se co nejdál. A protože jediný způsob, jak se dostat dál, je zlikvidovat všechny potvůrky v levelu, musíte se do nich pustit.
Hrát může jeden nebo dva hráči současně na jednom počítači. (Síťovou verzi jsme nenapsali a zřejmě ani nikdy nevznikne.)
Rozhodně je zábavnější hrát ve dvou, protože to spolu mohou hráči spolupracovat nebo si občas mohou dovolit i nějaké menší naschvály, ale hra je plně hratelná i pro jednoho.
Poměrně unikátní vlastností "Bublin" je, že druhý hráč se může přidat kdykoliv v průběhu hry nebo může naopak (pokud se mu nedaří) po nějakém úmrtí zůstat mimo hru a nechat v kritické situaci hrát jen svého kolegu.
Počtu hráčů se automaticky přizpůsobuje časomíra. Pokud jsou oba hráči pasivní (nehmotní), časomíra stojí a rozběhne se teprve ve chvíli, kdy se některý z hráčů zapojí do hry. Pokud jsou ve hře oba hráči, ubíhá čas dvojnásobnou rychlostí. Neplatí to pouze v situaci, kdy už běží nastavený čas - tam je rychlost ubíhání času vždy stejná.
Nepropadejte panice! =)
Na obrazovce mohou být vidět dráčci, nepřátelské potvůrky, bubliny, magické bubliny, ovoce, létající lebky a samozřejmě plošinky. Tak si to pěkně v klidu postupně probereme...
Každý hráč má k dispozici svého dráčka, se kterým se pohybuje po obrazovce. (viz Ovládání)
Majitele černobílých monitorů upozorňujeme, že jejich drak je zelený a téměř v každé úrovni začíná na levé straně obrazovky.
Modrý drak obvykle začíná vpravo.
Dráčci mohou pobíhat, skákat po plošinkách i z nich padat (z libovolné výšky) a nic z toho jim neublíží. Naopak jim ublíží srážka s libovolnou potvůrkou a tomu je možné zabránit především pliváním bublin, které mohou nepřátelské potvůrky polapit.
U chůze doleva a doprava je vhodné počítat s tím, že dráček má jistou setrvačnost a chviličku mu trvá, než nabere plnou rychlost nebo než změní směr, ale jinak na tom není co zkazit. =)
U skákání je to o trošku složitější, protože výšku skoku je možné částečně regulovat podle toho, jak dlouho klávesu podržíte. Při krátkém klepnutí dráček vyskočí málo, kdežto pokud ji podržíte, tak vyskočí zhruba o polovinu výše. Je dobré si to trochu natrénovat, protože při některých skocích nebudete chtít vystrkovat hlavu příliš vysoko.
Kromě odrážení od plošinek je také možné se odrážet od bublin.
Při plivání je třeba si dávat pozor na to, že počet bublin, které je dráček schopen vyplivnout, je omezen. Na počátku hry může každý dráček vyplivnout šest bublin a další může vyplivnout teprve tehdy, když některá starší bublina praskne nebo ji někdo rozbije. Do té doby může dráček pouze škytat a je v podstatě bezbranný. Počet bublin je možné průběžně sledovat na ukazateli, který se vznáší za zády každého dráčka.
Mimochodem pro větší přehlednost plive zelený dráček zelené bubliny a modrý modré, takže byste měli mít vždy přehled o tom, kam vám zrovna uletěly včely - chci říct bubliny. =)
Pokud budete dostatečně šikovní, tak si v průběhu hry můžete počet bublin zvýšit pomocí kouzelné kombinace.
Na dolním okraji obrazovky nebo na dolní liště (liší se to podle poměru stran obrazovky) jsou vidět další informace (vlevo zeleného dráčka, vpravo modrého) - body, které hráč získal, a posbírané magické symboly.
Body se dají získávat za chytání potvůrek do bublin, konzumací ovoce nebo skládáním kouzel - ale o tom si víc povíme později.
Dole uprostřed je červeně vypsán počet rezervních životů, které mají oba hráči dohromady a musí se o ně tedy dělit.
Na počátku je jich osm, takže ve hře se klidně může stát, že jeden hráč zemře sedmkrát a druhý jen jednou, ale když jim dojdou rezervní životy, tak skončí hra pro oba.
Perličkou je, že pokud zbývá už jen jeden život, tak ho na začátku další úrovně jednoduše využije ten hráč, který se první pohne, a druhý už pak může jen přihlížet - buď dokud hrající hráč nezemře, anebo dokud nějak nezíská navíc další život. To je možné kouzlem nebo vždy po překonání hranice 20 000 bodů nebo jejich násobku.
Bublina je základem celé hry, ale na první pohled se chová možná trochu nevyzpytatelně.
Vyplivnutá bublina letí dostatečně rychle na to, aby dokázala vcucnout jakoukoliv bytost, která jí stojí v cestě. Chytí tedy jakoukoliv potvůrku (s výjimkou Murrayho) i dráčky hráčů. Přes plošinky, ovoce nebo teleporty klidně proletí, jako by se nechumelilo, ale od krajních stěn obrazovky se odrážejí, takže se dráček může sám chytit! Vlivem odporu vzduchu však bublina brzy zpomalí a zvolna ji začnou unášet vzdušné proudy. Ty jsou v každém levelu jiné, ale dá se říct, že obvykle směřují především nahoru.
Jenže bublina je věc křehká a dlouho nevydrží. Pokud se sama od sebe rozprskne, chycená potvůrka uteče a hráč ji může nahánět znovu. Je tedy třeba ji včas zlikvidovat a toho je možné docílit tím, že hráč bublinu s polapenou potvůrkou rozbije - buď na ni skočí nebo spadne.
Mimochodem pokud se v bublině ocitne váš dráček, nejste úplně bezmocní. Životnost bubliny postupně klesá a ona nakonec sama praskne, ale vy můžete tenhle proces urychlit boucháním do stěn bubliny zevnitř (stejnou klávesou, jako obvykle pliváte) a s trochou praxe brzy odhadnete, kdy a kolikrát praštit, abyste z bubliny vypadli na požadovaném místě.
Od bublin je také možné se ve vzduchu odrážet, ale je třeba počítat s tím, že bublina při tom praskne.
No různě! =) Některé létají, jiné chodí a další skáčou. Společné mají jen to, že se snaží hráčům znepříjemnit nebo rovnou vzít život a dají se zlikvidovat chycením do bubliny a jejím prasknutím.
Za to hráči samozřejmě dostanou nějaké body. Část bodů dostane ten, který bublinu s potvůrkou rozbil, a část ten, který ji do bubliny polapil. Samotné polapení potvůrky ale k přidělení bodů nestačí - body se přidělí teprve ve chvíli, kdy je potvůrka definitivně zlikvidovaná.
Létá vodorovně ve volném prostoru od překážky k překážce, takže je obvykle poměrně snadným cílem.
10 bodů za polapení
100 bodů za likvidaci
Také létá jen volným prostorem, ale libovolnými směry. Když se přiblíží k překážce, tak se otočí a vyrazí od ní pryč.
20 bodů za polapení
100 bodů za likvidaci
Létá naprosto volně (tedy i přes plošinky), takže se může snadno vymknout kontrole a uletět někam, kam se zrovna nemůžete dostat, ale nebojte se - on se časem zase vrátí. =)
40 bodů za polapení
100 bodů za likvidaci
Kutálí se a zcela neopatrně padá z plošinek. Dokud na něco nenarazí, tak se valí stále stejným směrem, ale občas ho to přestane bavit, a tak si navíc trochu povyskočí.
20 bodů za polapení
100 bodů za likvidaci
Je to rodný bratr modrého zombíka, takže se chová prakticky stejně, ale všechno dělá s větší rychlostí a nasazením.
40 bodů za polapení
100 bodů za likvidaci
Prochází se po své plošince a občas snese vejce, které se zřítí někam dolů. Pozor na hlavu!
20 bodů za polapení
200 bodů za likvidaci
Vesele si poskakuje a když má štěstí, tak se trefí i na nějakou plošinku nebo dráčka. Odhadnout jeho další výskok je téměř nemožné.
100 bodů za polapení
200 bodů za likvidaci
Jen tak se prochází a zčistajasna exploduje. Části jeho králičího těla se rozlétnou všemi směry a možná doletí i k vám, takže se raději držte dál!
200 bodů za polapení
200 bodů za likvidaci
Plive smrtící ohnivé střely a nechrlí je jen tak zbůhdarma, ale teprve ve chvíli, kdy před sebou uvidí cizího dráčka. (Na neviditelné tedy nereaguje.) Alespoň se ale drží své plošinky, takže se vám většinou nikam neztratí.
250 bodů za polapení
200 bodů za likvidaci
Samozřejmě také plive ohnivé střely a navíc je nepříjemně aktivní a rychlý, takže pobíhá všude možně.
300 bodů za polapení
200 bodů za likvidaci
Pokud level ukončíte v časovém limitu, spadne vám shůry rubín, za jehož konzumaci můžete získat 1000 bodů.
Naopak pokud se budete při procházení levelu příliš loudat a dojde vám vyměřený čas, zhmotní se uprostřed hrací plochy přízrak Murray - nebo rovnou dva (pro každého hráče jeden). Je to takový divný patron, nedá se chytit do bubliny a zdá se, že ho dráčci až nepřirozeně přitahují. Bohužel pro ně ale setkání s Murrayem většinou nepřežijí. Navíc pokud se hra vleče už příliš dlouho, může se Murray dokonce ještě rozmnožit.
Za zmínku ještě stojí, že Murray není schopen sledovat hráče polapeného v bublině a zůstane bezradně kroužit kolem místa, kde mu hráč "zmizel" v bublině. Pokud ovšem začnete do bubliny zevnitř bouchat, Murray si toho všimne a vyrazí za zvukem, takže pokud se před ním chcete v bublině schovat, tak buďte raději potichu.
Jako obranu je také možné proti němu použít kouzlo repelent.
Kromě potvůrek můžete ve hře narazit i na různé další objekty, které se samy většinou nepohybují, ale zato mohou pohybovat s vámi. =)
Je barevný a stáčí se dovnitř. Jinak dělá to, co dělají všechny ostatní teleporty na světě (tedy pokud vůbec existují) - teleportuje.
Označuje místo, kam přenáší teleport své návštěvníky. Pokud je teleportů více, nemusí být jasné, který cíl patří ke kterému teleportu, a v tom případě to holt musíte risknout.
Objeví se, až když je zlikvidována poslední potvůrka v levelu. Pak je schopen přenést oba hráče do jiného levelu, kam by se jinak nedostali.
Pokud je závěrečných teleportů v levelu více, obvykle každý z nich přenáší jinam, takže si můžete vybrat, kudy vaše cesta povede dál. Cílový level ale může být úplně libovolný, takže je to jízda naslepo. Jízda po ztracené dálnici.
Jedinou nápovědou je barva teleportu. Bílý obvykle přenáší do běžného levelu, zatímco žlutý do bonusového, kde nejsou nepřátelé, ale zato nějaké ovoce na zub.
Ovoce vypadává z potvůrek lapených v bublině, když je hráč zlikviduje. Hráčům už nijak neškodí, naopak konzumací ovoce můžete získat další body, jejichž množství se liší podle druhu ovoce. Musíte být ale rychlí, protože pokud ovoce necháte ležet ladem, tak se časem rozplyne a zmizí.
50 bodů
100 bodů
150 bodů
200 bodů
250 bodů
300 bodů
350 bodů
400 bodů
Červená bublina s kouzelným symbolem vyletí ze skrytého bublifuku, když hráč zlikviduje nějakou potvůrku. Magické bubliny mají skoro stejné letové vlastnosti jako "normální" bubliny, jen neumí nic chytit, ale zato se jejich rozbíjením dají sbírat kouzelné symboly.
Symboly jsou čtyři:
vzduch, světlo
oheň
země, život
voda
Kombinací čtyř symbolů je možné vyvolat různá kouzla. Většina je užitečná, ale některá jsou zákeřná a některá spíš naštvou.
vyšší výskok
zvětšení hbitosti (čili větší zrychlení)
vyšší maximální rychlost
rychlejší bubliny (taky dál doletí)
repelent (odpuzuje Murrayho)
+250 bodů
+500 bodů
+1000 bodů
+2000 bodů
lapač (polapí potvůrky do bublin)
praskač (praskne všechny bubliny - ideální v kombinaci s lapačem)
ovoce navíc (po levelu se rozletí osm kousků ovoce)
30 sekund času navíc
rozprsk (od hráče se rozletí osm rychlých bublin)
zpomalení nepřátel (platí do konce levelu)
život navíc
nezranitelnost
křehké bubliny (po zpomalení samy prasknou)
výměna pozic
výměna bodů
výměna vlastností
výměna hráčů (prohodí ovládací klávesy, platí do konce levelu)
Ovládání dráčků je při prvním spuštění nadefinováno podle našeho nejlepšího vědomí a svědomí na levé a pravé straně klávesnice, aby se k ní vešli oba hráči.
Zelený používá klávesy "Q","E" (chůze doleva a doprava),"2" (skákání) a "1" (plivání bublin nebo bouchání do nich zevnitř), modrý kurzorové šipky a "CTRL" - nastavené ovládací klávesy se na začátku hry zobrazují dráčkům nad hlavou), ale pokud vám klávesy nevyhovují, je možné nastavení změnit v menu. Příliš to však nedoporučujeme, protože PC klávesnice není navržena na současný stisk více kláves najednou, a tak se některé kombinace kláves mohou při současném stisknutí špatně vyhodnocovat.
Speciální funkce
P | pauza (pozastaví hru) |
F9 | screenshot (uloží momentku ze hry jako obrázek "shotXXXX.bmp") |
F12 | zapíná testovací výpis o rychlosti překreslování obrazovky |
Escape | okamžitě ukončí hru (nezapisuje do hiscore!) |
"Bubliny 4K"
© Eriador Games 1996-2020
vytvořeno volně podle Bubble Bobble
Design hry | Gunny - Vojvo - Nalim - Rongi - Grumpfh | |
Program | C++ | Vojvo - Gunny |
Grafika | pozadí | Gunny - Grumpfh - Nalim |
animace | Gunny - Nalim | |
Zvuk | zvuky | Gunny - Nalim - Lucky |
hudba | chybí | |
Podpora | pomocné programy | Vojvo - Gunny - Lumi |
editory levelů | Gunny | |
Design levelů | Gunny - Grumpfh - Lumi - Vojvo - Nalim |
a) Země mezi Mlžnými horami a Modrými horami, kde leželo Arnorské království a také hobití Kraj. (viz J.R.R.Tolkien: Silmarillion)
b) Velice volné seskupení několika lidí, kteří se občas pokouší napsat něco, co lze vydávat za hudbu nebo počítačovou hru.
Těžko říct, protože tým je od roku 2000 v rozkladu. ;)
Gunny (*1975)
samozvaný vůdce a designér, grafika, něco programování, hudba (ehm..)
Vojvo (Rory) (*1974)
hlavní programátor, nyní spíše konzultant
Lumi (*1979)
betatester a exkluzivní levelmanager Bublin
Dave (nebo Dave B.) (*1976)
setrvačný člen (IconEdit 1993! ;) a betatester
Grumpfh (dříve známý jako Prince, ehm, tedy Ulfi) (*1975)
spoluscénárista, spoluprogramátor a takygrafik
Rongi (*1975)
specialista na 3D krychle, zombíkovskou inteligenci a optimalizované algoritmy
Nalim (*1975)
3D grafik a radič (ne řadič!)
Lucky (*1980)
skřekač bez hudebního sluchu
Samozřejmě!
Přijímáme jakékoliv podnětné návrhy nebo připomínky a rádi si přečteme jakýkoliv (i nemístný =) projev chvály.
Pokud narazíte ve hře na nějakou chybu, tak nám o ní prosím napište na některý z emailů uvedených níže.
Chyby týkající se grafiky pokud možno zachyťte jako screenshot (klávesou F9) a obrázek přiložte do mailu. (Nejlépe převedený na nějaký úspornější formát - například PNG nebo JPG.)
Rovněž může být užitečný popis vašeho počítače: především operační systém a grafická karta, případně i jiné programy běžící na pozadí (antiviry, apod.).
Kontaktní údaje jsou platné k datu aktualizace tohoto dokumentu, ale samozřejmě se mohou v průběhu času měnit.
WWW
vit.condak@worldonline.cz (Gunny)
mvojvodik@post.cz (Vojvo)
Tak to je snad všechno.
A morální ponaučení na závěr?
"Čas se dá trávit lépe, než neustálým předěláváním manuálu!"
Manuál stvořil Gunny
Korektury Rena
1.00 | 1997-10-05 |
prostě první verze | |
1.01 | 1997-12-15 |
zahrnuje změny provedené v menu a navíc je popis parametrů v .ini (speciálně pro něj zavedena rubrika "Dodatky") | |
1.02 | 1998-01-01 (fakt!) |
přidány speciální klávesy (nějak se na ně zapomnělo...) | |
1.03 | 1998-07-06 |
přidána nová grafika teleportů a Murray, rozšířeny speciální klávesy | |
1.04 | 1998-10-08 |
na základě Rongiho připomínek doplněny některé pasáže, aktualizovány e-mailové adresy a přidány bodové hodnoty ovoce a kouzelné kombinace | |
1.05 | 1998-11-24 |
důsledně doplněn Lumi a všechny proměnné .ini | |
1.06 | 1999-01-06 |
je tu nový rok a upraveny příznaky ALT u obrázků | |
1.07 | 1999-11-23 |
manuál upraven pro Bubliny pro Windows | |
1.08 | 2000-01-07 |
především aktualizována změněná kouzla | |
1.09 | 2000-05-01 |
aktualizována internetová sekce | |
1.10 | 2013-04-07 |
mohutně aktualizováno pro Bubliny HD | |
1.11 | 2019-01-30 |
aktualizováno pro Bubliny 4K | |
1.12 | 2020-01-26 |
aktualizováno pro Bubliny 4K 1.61 |